Závod o datovou vyspělost: je vaše podnikání tak daleko, jak si myslíte?

Zatímco většina podniků chápe důležitost dat, jen málo z nich je skutečně dokáže přeměnit v konkurenční výhodu. Co tedy odlišuje úspěšné společnosti řídící se daty od ostatních? Kritickou složkou je datová vyspělost. Čím vyšší je úroveň datové vyspělosti organizace, tím lépe bude moci využít svá data k vytvoření hodnoty a získat konkurenční výhodu.

Naše nová globální studie – Závod o datovou vyspělost: je vaše podnikání tak daleko, jak si myslíte? – se blíže zabývá konceptem datové zralosti: jak obchodní lídři sami hodnotí datovou vyspělost svých podnikání a jak to odpovídá skutečným programům, procesům a opatřením, které mají?

Analýzou průzkumu, kterého se účastnilo 1.100 vedoucích představitelů firem z 21 zemí, jsme zjistili, že:

  • Mnoho společností je přesvědčeno, že jejich úroveň datové vyspělosti je vysoká: 82% respondentů tvrdí, že jsou datově vyspělejší než jejich konkurenti, ale většina z nich nesplňuje osvědčené postupy, které jsou základem vyspělosti dat.
  • Vyspělost dat je klíčem k růstu: společnosti, které očekávají nejvyšší úrovně růstu, se také s největší pravděpodobností setkají s osvědčenými postupy týkajícími se dat napříč mnoha faktory, včetně správy dat, centralizace, mapování a kontroly kvality.

Náš výzkum identifikuje sedm osvědčených postupů, které firmám pomohou dosáhnout vyspělosti dat, podpořit růst a získat konkurenční výhodu prostřednictvím dat.

  1. Zprovozněte program správy dat. Téměř polovina podniků (46%) nemá fungující program pro správu dat, který je zásadní pro zajištění použitelnosti, dostupnosti a ochrany dat.
  2. Prosaďte mapování dat v celé organizaci. I když tento osvědčený postup v současné době splňuje pouze asi polovina organizací (51%), je zásadní pro zvýšení celkové přesnosti a použitelnosti dat.
  3. Používejte sdílený dashboard k pravidelnému sledování kvality dat. Méně než polovina podniků (43%) používá ke sledování kvality dat sdílený dashboard. To pomáhá sledovat, měřit a získávat v reálném čase přehled o kvalitě vašich dat a pomáhá vám podnikat kroky k řešení problémů.
  4. Řešte problémy s kvalitou dat přímo u zdroje. Pouze 40% podniků má zavedené procesy k řešení problémů s kvalitou dat ve fázi produkce/shromažďování. Tím se týmy vyhnou časově náročnému úkolu odstraňování chyb za účelem použitelnosti nekvalitních dat.
  5. Centralizujte data na sdíleném místě. Jen čtvrtina dotázaných (26%) organizací má svá data plně centralizovaná na sdíleném místě.
  6. Zpřístupněte data komukoliv, kdo je potřebuje. Pouze jedna ze tří firem (33%) splňuje tento osvědčený postup, který může týmům pomoci rychleji testovat a operacionalizovat případy použití.
  7. Sdílejte znalosti dat se všemi ve vaší organizaci. Jenom 38 % podniků má komplexní úložiště znalostí dat, které je sdíleno se všemi.

 „Nespočet podniků má stejný cíl: být řízeny daty. Naše zjištění však podtrhují inherentní obtížnost této cesty. Cesta k datové vyspělosti je často delší, složitější spletitější, než obchodní lídři očekávají – nebo si dokonce uvědomují.“

Nicolas Quairel
Partner, Mazars Francie

Chcete-li si přečíst úplné výsledky studie, stáhněte si níže uvedenou zprávu. Máte-li jakékoli dotazy nebo byste si chtěli domluvit schůzku k prodiskutování jakákoli témat uvedených ve zprávě, kontaktujte nás na níže uvedeném kontaktu nebo prostřednictvím našeho kontaktního formuláře.

Kontaktujte nás

Document

Mazars Global Data Study