Čínští spotřebitelé v roce 2021: jak se mění spotřební priority v závislosti na životním stylu

Čínský spotřebitelský trh, na druhém místě za USA, je pro evropské firmy klíčový. Zatímco donedávna bylo nákupní chování spotřebitelů v Číně dobře zdokumentováno, novější změny ve spotřebitelských preferencích v důsledku celosvětové pandemie Covid-19 jsou méně známé. Nová mezinárodní studie Mazars „Čínští spotřebitelé v roce 2021: jak se mění spotřební priority v závislosti na životním stylu“ se snaží prozkoumat trendy v nákupním chování, které ukazují odklon od hmotných statků k více zážitkovým výdajům.

Ve spolupráci s Accor, Bulgari, Maserati, Remy Cointreau a Noblesse, se v rámci studie zaměřujeme  na preference spotřebitelského životního stylu mezi muži a ženami napříč generacemi,městskými aglomeracemi  a odhalujeme některé nové trendy, které budou v nadcházejících letech definovat čínský spotřebitelský trh.

Studie ke stažení

Od vlastnictví k bytí: jak čínští spotřebitelé posouvají své priority, aby se přizpůsobili cílům osobního rozvoje

Na základě původního výzkumu zpráva odhaluje, že se objevují nové kategorie růstu a s nimi i nové příležitosti. V postpandemickém ekonomickém prostředí se Číňané, žijící ve městech, zaměřují na zážitky – ať už jde o dobré jídlo, kulturní akce, sport nebo další vzdělávání – aby zlepšili svůj život.

Experiential consumption

V postpandemické době se objevuje nový přístup k utrácení

Tři čtvrtiny respondentů průzkumu tvrdí, že jejich spotřebitelské chování a životní styl se od vypuknutí Covid-19 změnily. Čína byla první zemí, která se vymanila z pandemie, a v roce 2021 se zvedla vlna zadržované poptávky v oblasti domácího cestovního ruchu a gastronomie. Kde spotřebitelé utrácejí nejvíce a jak se změnily jejich návyky? Co mohou spotřebitelské značky udělat, aby se vyvíjely s měnícími se potřebami svých cílových skupin?

Přijetí nehmotného

Luxusní zboží se dostává do pozadí za výdaje za zážitky a wellness, protože spotřebitelé všech pohlaví, generací a měst mění své návyky utrácení na nehmotné. Přesto si každá sociální skupina osvojila své vlastní preference. Jak toto přehodnocení výdajů na životní styl ovlivnilo profil každého spotřebitele? Které produkty a služby jsou pro jednotlivé kohorty nejžádanější a jaké trendy ve výdajích zůstanou i v nadcházejících letech?

Přečtěte si naši novou studii, abyste objevili nejnovější trendy ve spotřebitelských výdajích Číňanů a zjistěte, co mohou značky udělat, aby udržely krok s těmito měnícími se prioritami. Celá zpráva níže.

Document

Mazars Chinese Consumers 2021