Média: Vyzývány rychlou změnou a rostoucím významem mobilních telefonů a tabletů

V průběhu posledních 10 let prošel mediální průmysl revolučními změnami, obzvláště v oblastech spotřebitelského chování. Vzestup celosvětové internetové konektivity, vývoj mobilních telefonů a užívání tabletů, to vše má na těchto změnách velký podíl. Mediální společnosti využili této příležitosti a pozměnili své podnikatelské strategie, aby si zajistili stabilní růst. Třetí vydání našeho ročního media barometru se zabývá změnami v tomto velmi rychle se rozvíjejícím odvětví a analyzuje tři hlavní oblasti: příjem, ziskovost a peníze v hotovosti.

"Hlavním problémem médií v roce 2015 bude efektivně integrovat neustálý vývoj digitálních technologií, obzvláště v otázkách jejich schopnosti vypuštění obsahu na všech zařízeních v reálném čase."

Guillaume Devaux, Partner in France

 

Pro účely tohoto barometru analyzoval Mazars výsledky 100 největších kótovaných mediálních firem v Severní Americe a Evropě.

Příjem mediálního odvětví jako celku pokračuje v prosperitě, došlo ke zvýšení o 5% i přes nepříznivé ekonomické podmínky ve světě. Nicméně rozdíly ve výsledcích mezi Evropou a Severní Amerikou jsou veliké.

Náš Mazars Media Team provedl detailní analýzu velkých rizikových faktorů ovlivňující mediální společnosti. Tyto společnosti se musejí rychle adaptovat v souvislosti na změnu nového modelu podnikání přicházejícího s digitalizací a zároveň také čelit novým rizikům přicházejícím se zveřejněním jejich výroční zprávy.